-
Dla niesłyszących
Na podstawie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.Nr 209 poz. 1243) oraz Zarządzenia Nr 2 Dyrektora Miejskiego Zespołu ds. Rehabilitacji Zawodowej i społecznej Osób Niepełnosprawnych w Olsztynie z dnia 6.07.2015 r. wprowadzono do stosowania:
Procedury postępowania w przypadku zgłoszenia się do jednostki osoby doświadczającej trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu sięNiniejsze procedury mają zastosowanie do osób uprawnionych tj. osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w przypadku ich zgłoszenia do Miejskiego Zespołu ds. Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej Osób Niepełnosprawnych w Olsztynie.
Procedury zostały opracowane na podstawie:
-
Ustawy z dnia 19 sierpnia 20111 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209 poz.1243);
-
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U.2011 Nr 127 poz.721).
§ 1
1. Ilekroć w procedurach jest mowa o "osobie uprawnionej" - rozumie się przez to osobę doświadczającą trwale lub okresowo trudności w
komunikowaniu się;2. Ilekroć w procedurach jest mowa o „jednostce” – rozumie się przez to Miejski Zespół ds.Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej Osób
Niepełnosprawnych w Olsztynie.3. Ilekroć w procedurach jest mowa o „usłudze” – rozumie się przez to usługę tłumacza migowego:
- PJM – Polskiego Języka migowego;
- SJM – System językowo – migowy - podstawowy środek komunikowania się osób uprawnionych, w którym znaki
migowe wspierają wypowiedź dźwiękowo- partykularną;- SKOGN – podstawowy środek komunikowania się osób uprawnionych, w którym sposób przekazu komunikatu
dostosowany jest do potrzeb wynikających z łączonego wystąpienia dysfunkcji wzroku i słuchu.4. Ilekroć w procedurach jest mowa o „pracowniku” – rozumie się przez to pracownika miejskiego Zespołu ds. Rehabilitacji Zawodowej i
Społecznej Osób Niepełnosprawnych§ 2
Organizacja udostępnienia usługi w przypadku zgłoszenia się osoby uprawnionej do jednostki.
1. Informacje na temat udostępnienia usługi dla osoby uprawnionej są udostępnione na stronie internetowej
jednostki.2. Osoba uprawniona może zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza co najmniej trzy dni robocze wcześniej, z
wyłączeniem sytuacji nagłych:- osobiście u pracownika jednostki, który jest właściwy ze względu na charakter sprawy;
- wysyłając pisemny wniosek za pomocą poczty elektronicznej jednostki, faksu – załącznik nr 1A.
3. Pracownik przyjmuje od osoby uprawnionej pisemny wniosek dotyczący wybranej usługi oraz zakresu sprawy,
której ma dotyczyć usługa.4. Pracownik wpisuje wniosek do rejestru spraw (nadanie numeru sprawy) i rejestruje wniosek w spisie spraw.
5. Pracownik wysyła pisemne zgłoszenie do Wojewody w celu wyznaczenia tłumacza dom zapewnienia obsługi
osoby uprawionej.6. Po uzyskaniu pisemnej odpowiedzi z Urzędu Wojewódzkiego o wyznaczeniu tłumacza języka migowego,
pracownik w uzgodnieniu z osobą uprawnioną, wyznacza kolejny termin zgłoszenia się tej osoby do jednostki, w
którym będzie zapewniona obsługa osoby uprawnionej oraz wysyła pisemne potwierdzenie umówionej wizyty.§ 3
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi procedurami mają zastosowanie przepisy ustawy o języku migowym i
innych środkach komunikowania się.2. Procedury i wnioski w sprawie zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi dostępne są w sekretariacie jednostki
oraz Ośrodku Informacji dla Osób Niepełnosprawnych na parterze budynku (pok.5 i 5A)
POWIADOMIENIE O CHĘCI SKORZYSTANIA ZE ŚWIADCZENIA USŁUG TŁUMACZA PJM, SJM, SKOGNWprowadził do BIPMonika SieklickaData udostępnieniapiątek, 15, lipiec 2016 00:00WytworzyłData wytworzeniapiątek, 15, lipiec 2016 10:57Ostatnio modyfikowałMonika SieklickaData modyfikacjiczwartek, 01, marzec 2018 20:12Odsłon199 views -